فیروزه کوبی

استفاده از فیروزه کوبی در دکوراسیون داخلی منزل

فیروزه کوبی در دکوراسیون داخلی منزل

در میان صنایع دستی مختلف و هنرهای تزیینی رشته‌های مختلفی وجود دارند که در دکوراسیون داخلی کاربرد فراوانی دارد. استفاده از محصولات فیروزه کوبی در دکوراسیون منزل محیط را زیبا و خاص می کند. در این مقاله به بررسی رنگ فیروزه‌ای در دکوراسیون داخلی و استفاده از ظروف فیروزه کوبی برای تزیین مکان‌های مختلف با کاربری‌های گوناگون می‌پردازیم.

 

آشنایی با محصولات فیروزه کوبی

اگر بخواهیم به طور مختصر هنر فیروزه کوبی را معرفی کنیم باید بگویم که این هنر ارزشمند و زیبا کمتر از یک سده است که به وجود آمده و مورد استقبال افراد بسیاری در سراسر جهان قرار گرفته است. این هنر دستی نوین با توجه به تاریخچه کوتاه آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در شهرهای مختلف ایران یافت می‌شود. تولید کنندگان فیروزه کوبی اصفهان تاکنون مشهورترین و نفیس‌ترین تولیدات را روانه بازار کرده اند.

انواع ظروف فیروزه کوبی در سه مرحله زرگری، فیروزه کوبی و پرداخت کاری تولید می‌شوند. شیوه اجرای آن به این صورت است که قطعات سنگ فیروزه نیشابور را بر روی سطح ظرف مسی مورد نظر می‌چسبانند. قرار گرفتن و تثبیت شدن قطعات فیروزه بر روی ظرف توسط چسب فیروزه کوبی انجام می‌شود. هر چقدر سنگ‌های فیروزه در فواصل کمتر و منظم ‌تر در کنار یکدیگر قرار بگیرند ارزش هنری و مادی کار بالاتر است. پس از پایان این مراحل سنگ‌های قرار گرفته بر روی ظروف صیقل داده می‌شوند تا سطح آن یکنواخت و یکدست شود. در مرحله آخر نیز لایه محافظ پلی استر بر روی ظرف قرار می‌گیرد که از آن در برابر مواد مختلف، ضربه و گرد و غبار حفاظت شود. بنابراین به راحتی می‌توانید از ظروف فیروزه کوبی در دکوراسیون داخلی استفاده کنید.

ظروف فیروزه کوبی در دکوراسیون داخلی

انواع ظروف فیروزه کوبی در دکوراسیون داخلی

شاید بپرسید ظروف فیروزه کوبی قابل استفاده در دکوراسیون کدم‌اند؟ محصولات و تولیدات مختلف فیروزه کاری در تنوع بسیار زیاد توسط هنرمندان این رشته هنری ساخته می‌شود و در گوشه و کنار بازار و همچنین فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رسد. این تنوع محصول ممکن است موجب سردرگمی خریدار شود به همین دلیل ابتدا مکان مورد نظر خود را در نظر بگیرید و ابعاد ظروف فیروزه کوبی را مشخص کنید. اکنون برای انتخاب محصول مورد نظر خود به راحتی اقدام می‌نمایید.

گلدان فیروزه کوبی یکی از بهترین انتخاب‌ها در دکوراسیون داخلی می‌باشد. استفاده از این صنایع دستی زیبا علاوه بر این ‌که می تواند ظرف زیبایی برای قرار دادن شاخه‌های گل در اتاق شما باشد رنگ زیبا و چشم نواز آن با دکوراسیون داخلی شما هماهنگ خواهد شد.
بسیاری از افراد محصولات فیروزه کوبی را با هدف استفاده در پذیرایی در مهمانی‌ها و مجالس خریداری می‌کنند. به این عزیزان باید بگوییم شما می‌توانید علاوه بر قرار دادن میوه، شیرینی، آجیل، شکلات و غیره در این ظروف می‌توانید از آن‌ها برای تزیین اتاق پذیرایی خود استفاده کنید.

علاوه بر گلدان فیروزه کاری، محصولات دیگری مانند شیرینی خوری فیروزه کوب، آجیل خوری فیروزه کوب، سرویس چای خوری فیروزه کوبی، قندان فیروزه کوبی، بشقاب پرنده فیروزه کوب، آینه و شمعدان فیروزه کوب و … که در اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند در تزیین منزل یا محل کار خود بهره ببرید.

ظروف فیروزه کوبی در دکوراسیون داخلی منزل

رنگ فیروزه‌ای در دکوراسیون اتاق‌ها

کارشناسان و متخصصان دکوراسیون داخلی نسبت به سایر افراد در مورد تزیین و انتخاب رنگ محیط‌های مختلف سختگیرتر هستند. طی سال‌های گذشته این کارشناسان از رنگ فیروزه‌ای‌ای در دکوراسیون داخلی استفاده چشمگیری نموده‌اند. این موضوع نشان دهنده جذابیت رنگ فیروزه‌ای برای دکوراسیون محیط‌های مختلف می‌باشد.

گیرایی و جذابیت رنگ فیروزه‌ای به گونه‌ای است که قابلیت قرار گرفتن در کنار رنگ‌های بسیاری را دارد. بنابراین در صورت تمایل به استفاده از محصولات فیروزه کوبی در داخلی منزل به راحتی می‌توانید با رنگ‌های مختلف آن را ترکیب کنید.

انتخاب رنگ مکمل و همخوان برای بعضی از رنگ‌ها شاید دشوار باشند اما به کار بردن رنگ فیروزه‌ای در دکوراسیون داخلی آسان است زیرا تأثیر این رنگ از نقطه نظر زیبایی و جذب کردن مخاطب بسیار زیاد است.

علاوه بر استفاده از ظروف فیروزه کوبی در دکوراسیون داخلی می‌توانید رنگ دیوارها، کمدها، پرده‌ها، مبل‌ها و غیره را فیروزه‌ای انتخاب کنید. انعطاف رنگ فیروزه‌ای به میزانی است که می‌توانید از رنگ فیروزه‌ای برای اتاق خواب کودک نیز استفاده کنید.

استفاده از ظروف فیروزه کوبی در دکوراسیون

اگر در رنگ بندی دکوراسیون داخلی منزل از رنگ فیروزه‌ای استفاده کرده‌اید ظروف فیروزه کوبی مکمل بسیار مناسبی برای آن می‌باشد. امروزه در صنایع دستی فیروزه کوبی شکل‌ها و قالب‌های گوناگون طراحی می‌شوند. در چند سال گذشته هنر فیروزه کوبی در قالب ظروف مانند گلدان، کاسه و بشقاب، سنبلدان، آینه و شمعدان و مواردی از این قبیل ساخته می‌شد اما امروزه حتی در اتاق پذیرایی می‌توانید از تابلوهای فیروزه کوبی استفاده کنید.
بسیاری از هنرمندان فیروزه‌ کوبی آن را با هنر منبت، معرق، قلم‌زنی، میناکاری و شبکه بری ترکیب کرده‌اند. بنابراین به راحتی می‌توانید در دکوراسیون داخلی منزل خود از محصولات فیروزه کوبی استفاده کنید.

در صورت تمایل میتوانید با محصولات جدید ما از طریق  پیج اینستاگرام شرکت آشنا شوید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *