فیروزه کوبی

ظروف فیروزه کوبی در سفره هفت سین و شب یلدا

شب یلدا یکی از شب‌های خاطره‌انگیز برای ایرانیان بوده که هرسال در آخرین روز پاییز آن را جشن می‌گیرند. تزیین و چیدمان سفره یلدا یکی از دغدغه‌های خانم‌ها به شمار می‌رود و افراد سعی می‌کنند معمولاً این شب را با تزئینات متفاوتی برپا کنند. ظروف تزیینی فیروزه کوبی یکی از آثار صنعتی ایرانیان است که قرار دادن آن بر سر سفره یلدا جلوه‌ای خاص و کم‌نظیر را به سفره شب یلدا می‌دهد. درصورتی‌که به تزیین و زیبایی سفره یلدا خود اهمیت می‌دهید، می‌توانید ست کاملی از این ظروف را خریداری کنید. ظروف فیروزه کوبی در سفره شب یلدا انواع بسیاری دارد که در اینجا به معرفی چند نمونه از آنها می‌پردازیم.

ظروف تزیینی فیروزه کوبی : کشکول فیروزه کوبی

کشکول فیروزه کوبی نمونه‌ای بارز از زیباترین ظروف فیروزه کوبی می‌باشد. این کشکول را می‌توان در شب یلدا برای قرار دادن میوه‌ها استفاده کرد. این کشکول فرمی فوق‌العاده جذاب دارد و در سه ابعاد متفاوت به بازار عرضه می‌شود. بدنه کشکول فیروزه کوبی از جنس مس بوده و بر روی آن سنگ‌های زیبای فیروزه قابل‌مشاهده می‌باشد. کشکول به عنوان میوه خوری فیروزه کوبی جنسی بسیار مقاوم داشته و علاوه بر تزیین سفره برای پذیرایی از میهمان‌ها نیز مناسب است.

شیرینی‌خوری فیروزه کوبی

شیرینی‌خوری فیروزه کوبی از دیگر صنایع‌دستی ایران است که برای تزیین سفره شب یلدا مورداستفاده قرار می‌گیرد. این شیرینی‌خوری محصولی بسیار نفیس است که پایه زیبای آن نمای این ظرف را با سایر شیرینی‌خوری‌ها متمایز کرده است. شیرینی‌خوری فیروزه کوبی دارای لبه‌های دالبری شکل و ساده بوده می‌توانید با قرار دادن شیرینی در آن زیبایی سفره یلدا را چندین برابر کنید. ظروف تزیینی فیروزه کوبی قابل شستشو بوده و شما پس از استفاده می‌توانید آن را به‌راحتی شسته و مجدد از آن استفاده نمایید.

آجیل‌خوری فیروزه کوبی

قرار دادن آجیل بر سر سفره شب یلدا یکی از سنت‌های دیرینه ایرانیان است و برای افزایش جذابیت سفره می‌توانید آجیل را در ظروف آجیل‌خوری فیروزه کوبی بریزید. این ظروف علاوه بر نمای متفاوتی که به سفره شما می‌دهد، برای پذیرایی میهمان‌ها نیز مناسب می‌باشد. آجیل‌خوری فیروزه کوبی دارای پایه‌ شیک و مستحکمی بوده و لبه‌های مشجر آن ظاهر این ظروف را بسیار متفاوت کرده است. شما می‌توانید ست کامل آجیل‌خوری فیروزه کوبی را از صنایع دستی کریمی با مناسب‌ترین قیمت خریداری نمایید.

شکلات خوری فیروزه کوبی

شکلات یکی از تنقلات پرطرفدار خصوصاً در بین خانم‌هاست که استفاده از آن در شب یلدا رواج بسیاری دارد. شکلات خوری فیروزه کوبی برای سفره یلدا برای آرایه‌گری سفره بسیار مناسب بوده و جایگزین بسیار زیبایی برای شکلات خوری‌های معمولی است. این شکلات خوری دارای پایه‌ای شکیل و استوار بوده و بر روی آن دربی برای محافظت از محتویات داخلی ظرف طراحی‌شده است. شکلات خوری فیروزه کوبی را می‌توانید بر روی میز پذیرایی قرار داده و جذابیت دکوراسیون خانه را افزایش دهید.

گلدان فیروزه کوبی

قرار دادن گل بر سر سفره عید و یلدا یکی از سنت‌های بسیار زیبای ایرانیان است. گلدان‌های فیروزه کوبی به عنوان یکی از مهمترین ظروف تزیینی فیروزه کوبی گزینه بسیار مناسبی برای قرار دادن گل بر سر سفره یلدا به شمار می‌رود و نمای سفره را به‌صورت چشمگیری افزایش می‌دهد. گلدان فیروزه کوبی دارای پایه‌ای کوچک بوده و بدنه مدوری دارد و هر چه به لبه گلدان نزدیک می‌شود باریک‌تر شده و بر روی لبه و بدنه آن فیروزه به‌کاررفته است. این گلدان را می‌توانید به‌صورت تک و جفت خریداری کرده و با آن سفره یلدا را تزیین کنید.

آیینه فیروزه کوبی

آیینه روشنایی بوده و نماد پاکی تلقی می‌گردد به همین دلیل ایرانیان در مراسمات خاص خود آیینه را مورداستفاده قرار می‌دهند. آیینه فیروزه کوبی بسیار زیبا و جذاب بوده و طرح‌های مختلفی دارد و حاشیه آن ظروف مسی همراه با سنگ‌های فیروزه به‌کاررفته است. آیینه مس و فیروزه در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف بته جقه، مستطیلی و دایره وجود دارد و حاشیه مسی آن به‌صورت چشمگیری خودنمایی می‌کند. آیینه شمعدان فیروزه کوبی یکی از محصولات پرفروش فیروزه کوبی کریمی است و استفاده از آن بر سر میز یلدا به زیبایی خودنمایی می‌کند.

سرویس چای‌خوری فیروزه کوبی

چای یکی از نوشیدنی‌های گرم خانواده‌های ایرانی است. سرویس چای‌خوری در بین تمامی لوازم تزیینی فیروزه کوبی کریمی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و دارای یک قندان و شش استکان می‌باشد. سمارو فیروزه کوبی یکی از محصولات صنایع دستی کریمی است که در کنار سرویس چای خوری فیروزه چشم انداز زیبایی به وجود می‌آورد. سرویس چای‌خوری فیروزه کوبی کریمی بیشتر جنبه تزیینی دارد. شربت خوری فیروزه کوبی نیز یکی دیگر از سرویس‌های فیروزه کوبی است که برای تزیین سفره عید یا یلدا استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *