فیروزه کوبی

ظروف فیروزه کوبی زینت‌بخش سفره هفت‌سین

چیدن سفره هفت‌سین در ایام نوروز یکی از سنت‌های دیرینه ایرانیان است که از گذشته تا با امروز اجرای این سنت در کشور حفظ‌شده است و هرساله مردم ایران برای چیدمان این سفره از تزئین‌ها، ابزارها، ظروف و وسایل مختلفی استفاده می‌کنند تا زیبایی بیشتری به آن ببخشند. ظروف هفت سین فیروزه کوبی جزء لوکس‌ترین ظروفی است که می‌توانید در سفره هفت سین از آن استفاده نمایید.

به‌طور‌کلی، تزئین و زیباسازی در این سنت برای مردم خصوصاً برای بانوان اهمیت زیادی دارد و تمامی بانوان دوست دارند که این سنت دیرینه و باستانی را به بهترین شکل ممکن و زیباترین حالت در خانه خود اجرا کنند.

استفاده از ظروف فیروزه کوبی در هفت‌سین

استفاده از ظروف فیروزه کوبی برای چیدمان هفت‌سین می‌تواند به‌عنوان بهترین انتخاب برای شما عزیزان باشد زیرا زیبایی این محصولات به‌گونه‌ای است که چشم هر کسی را به خود خیره می‌کند. به‌عبارت‌دیگر این محصولات تأثیر بسیار زیادی در زینت بخشیدن به سفره هفت‌سین دارد، زیرا علاوه بر دارا بودن ظاهری بسیار زیبا، نمادی از اصالت ایرانی و هنر ایرانی است و استفاده از صنایع‌دستی این چنینی برای چیدمان این سفره سنتی، جلوه بهتری در مقایسه با استفاده از ظروف مدرن دیگر دارد.

همچنین به کار بردن فلز زیبا و سرخ رنگ مس و ترکیب آن با سنگ‌های فیروزه‌ای از عوامل دیگری است که باعث تأثیرگذارتر شدن استفاده از این ظروف برای چیدمان هفت‌سین می‌شود.

انواع ظروف فیروزه کوبی قابل استفاده برای سفره هفت‌سین

برای اجرای این آیین باستانی در ایام نوروز می‌توان از انواع محصولات فیروزه کوبی تولیدشده توسط صنایع‌دستی حامد کریمی استفاده کرد. انواع این ظروف که برای این کار قابل‌استفاده هستند، به‌صورت زیر می‌باشد:

  • آینه: همان‌طور که می‌دانید یکی از اجزای اصلی در هفت سین، به‌طور سنتی، آینه است که نماد شفافیت و پاکی است. قرار دادن آینه در این سفره به معنای این است که باید سال جاری را بدون دروغ به پایان رساند. آینه را می‌توان در انواع و طرح‌های مختلف از این مجموعه تهیه کرد.

  • جام: در این آیین سنتی از هفت ماده خوراکی که با حرف سین شروع می‌شود، استفاده می‌گردد. مواد خوراکی متداول در این خصوص سیب، سیر، سرکه، سمنو و سماق است که هر کدام بیانگر مفهوم خاصی است و می‌توان این مواد خوراکی را در جام فیروزه کوبی شده قرار داد.

  • آجیل‌خوری: آجیل‌خوری یکی دیگر از ظروف فیروزه کوبی حامد کریمی است. می‌توان مواد خوراکی به‌ویژه آجیل را در داخل آن قرار داد. این محصول در ابعاد و ارتفاعات مختلفی در مجموعه حامد کریمی قابل تهیه است.

  • شمعدان: شمع در سنت ایرانی نماد روشنایی است و با استفاده از شمعدان‌های فیروزه کوبی شده این مجموعه می‌توانید روشنایی و فروغ را بر سر سفره هفت‌سین خود به ارمغان بیاورید.

  • سنبلدان: علاوه بر موارد ذکر شده در قسمت فوق، گل سنبل نیز که نماد متولد شدن طبیعت است در چیدمان این سفره استفاده می‌شود. در این خصوص نیز می‌توان از سنبلدان‌های فیروزه کوبی شده استفاده کرد. البته دقت کنید که حتما ظروف هفت سین فیروزه کوبی شده خود را از برندهای معتبر فیروزه کوبی تهیه کنید.

در نهایت باید گفت که با استفاده از این محصولات ارائه داده شده توسط صنایع‌دستی حامد کریمی می‌توانید اجرای این آیین سنتی و دیرینه را به بهترین شکل انجام دهید و از چیدمان خود لذت ببرید.

قیمت ظروف فیروزه کوبی

ظروف هفت سین فیروزه کوبی دارای قیمت بسیار بالایی هستند و در گروه کالاهای لوکس به شمار می‌آیند که می‌توان با استفاده از آن‌ها در ایام نوروز در لوکس شدن دکوراسیون خانه تأثیرگذار بود. در رابطه با این محصولات نمی‌توان قیمت مشخصی را تعیین کرد، زیرا قیمت این محصولات صنایع‌دستی به سایز و ابعاد آن‌ها بستگی دارد. به‌عنوان مثال: آجیل‌خوری و یا آینه فیروزه کوبی شده در ابعاد و ارتفاعات مختلفی توسط مجموعه حامد کریمی طراحی‌شده‌اند و قیمت‌های آن‌ها باهم متفاوت می‌باشد.

در نتیجه برای اینکه بتوانید در این خصوص قیمت را مشخص کنید، باید تعداد ظروفی که قصد تهیه آن را دارید و ابعاد و طراحی آن را انتخاب کنید و سپس قیمت محصولات مورد نظر خود را بر اساس قیمت‌های ذکر شده در سایت تخمین بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *