مس و خاتم

ظروف پذیرایی مس و خاتم

هنر خاتم‌کاری یکی از هنرهای دستی ایرانیان است که طرفداران بسیار زیادی دارد. ظروف پذیرایی مس و خاتم یکی از بی‌نظیرترین هنرهای دستی است که جایگاه اصلی آن در شهر اصفهان می‌باشد. این هنر بسیار زیبا بر روی ظروف مسی کار می‌شود و به دلیل اشکال هندسی دقیقی که اجرا می‌شود محبوبیت بسیاری دارد. کیفیت و ظرافت در طراحی اهمیت زیادی در ظروف مس و خاتم داشته و نمای بسیار جذابی را به دکوراسیون شما می‌دهد. هنر و خلاقیت هنرمندان اصفهانی باعث شده که تنوع در طرح و مدل این ظروف به‌صورت چشمگیری افزایش‌یافته و انتخاب را برای خریداران سخت کرده است. ازجمله برجسته‌ترین ظروف پذیرایی که با هنر مس و خاتم تهیه‌شده می‌توان به شکلات خوری مس و خاتم، آجیل‌خوری مس و خاتم و شیرینی‌خوری مس و خاتم اشاره کرد.

آشنایی با ظروف مس و خاتم

تولید ظروف مس و خاتم در چندین مرحله صورت می‌گیرد که به شرح ذیل می‌باشد:

  • در مرحله اول که به مرحله خمکاری معروف است، حالت اصلی و اولیه ظرف شکل می‌گیرد. در این مرحله ورق‌های مسی با استفاده از دستگاه‌های مخصوص به صورتی کاملاً هنرمندانه شکل داده‌شده و آماده اجرای هنر خاتم می‌شود.

  • در مرحله بعد که اصلی‌ترین مرحله است، طرح خاتم توسط اساتید مجرب اجرا می‌شود. در این مرحله هر چه دقت و ظرافت بیشتری انجام شود، کیفیت نهایی کار نیز افزایش خواهد یافت.

  • پس از اجرای هنر خاتم نوبت به ساب زدن می‌شود. در این بخش ظروف پذیرایی ساب زده‌شده تا چربی‌ها و آلودگی‌ها از روی آن برداشته شود و تمامی سطوح کار یکدست گردد.

  • در آخرین مرحله بر روی نقاشی خاتم انجام‌شده یک‌لایه پلی‌استر قرار می‌گیرد تا علاوه بر ماندگار شدن طرح و تثبیت رنگ آن، شفافیت و براقیت چشمگیری نیز به ظرف داده می‌شود.

آجیل‌خوری خاتم روی مس

آجیل یکی از خوراکی‌های دوست‌داشتنی در سفره ایرانیان به ویژه در شب یلدا و عید نوروز می‌باشد. آجیل‌خوری مس و خاتم یکی از بی‌نظیرترین ظروف پذیرایی مس و خاتم است که علاوه بر جذابیت و نمایی که به پذیرایی شما می‌دهد، می‌توان در داخل آن آجیل ریخته و از میهمانان خود در زیباترین ظروف پذیرایی کنید. آجیل‌خوری مس و خاتم دارای پایه‌ای بلند و بسیار شیک است که به‌صورت هنرمندانه بر روی آن هنر خاتم به چشم می‌خورد. لبه‌های این آجیل‌خوری دالبری شکل بوده و زیبایی‌های این آجیل‌خوری را تکمیل کرده است.

شکلات خوری مس و خاتم

شکلات خوری مس خاتم یکی از مدرن‌ترین صنایع‌دستی تولیدشده در سال‌های اخیر است که مطابق با نیازهای روز طراحی‌شده است. این شکلات خوری زیبا دارای درپوشی بر روی خود بوده تا از محتویات داخل ظرف در برابر گردوغبار و آلودگی محافظت کند. شکلات خوری مس و خاتم دارای پایه‌ای بلند است که پایین آن پهن بوده تا به‌صورت متعادل و استوار بر روی میز قرار گیرد. بر روی درب، پایه و بدنه این شکلات خوری هنر زیبای خاتم مشاهده می‌شود که به زیبایی بر روی این ظرف نقش بسته‌شده است. شما می‌توانید این شکلات خوری را به‌عنوان یکی از ظروف تزئینی بر روی میز خود قرار داده و زیبایی پذیرایی خود را تکمیل کنید.

خرید شکلات خوری مس و خاتم

شیرینی‌خوری مس و خاتم

شیرینی‌خوری مس و خاتم از دیگر ظروف پذیرایی مس و خاتم است که بسیار مورد استقبال بانوان و طراحان دکوراسیون قرارگرفته است. این شیرینی‌خوری دارای پایه‌ای بلند و پهن است تا بتواند به‌خوبی وزن محتویات داخلی خود را تحمل نماید. این شیرینی‌خوری دهانه پهنی دارد و به‌راحتی می‌توان وسایل پذیرایی در آن چید و سر میز قرار داد. در لبه‌ها و پایه‌های این شیرینی‌خوری هنر خاتم‌کاری اجراشده و به زیبایی خود را نشان می‌دهد. شیرینی‌خوری مس و خاتم بسیار لوکس و زیبا بوده و درخشش و نمای بسیار جذابی دارد.

خرید شیرینی‌خوری مس و خاتم

خرید شیرینی‌خوری مس و خاتم

 

قندان خاتم‌کاری روی مس

قندان مس و خاتم پایه‌ای کوتاه ولی پهن دارد و به‌خوبی بر روی میز قرار می‌گیرد. بر روی این قندان دربی زیبا و طرح دار قرارگرفته تا علاوه بر افزایش جذابیت این ظرف، از محتویات داخلی آن در برابر آلودگی و گردوغبار محافظت خواهد کرد. هنر خاتم‌کاری از کنار هم قرار دادن مثلث‌ها تشکیل‌شده و هر چه این مثلث‌ها ریزتر باشد و ظریف‌تر در کنار یکدیگر قرار گیرد، کیفیت و ارزش کار نیز افزایش خواهد یافت. قندان مس و خاتم یکی از صنایع‌دستی اصیل ایرانی است که در ابعاد مختلفی به بازار عرضه می‌گردد. این قندان نه‌تنها برای پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه جذابیت دکوراسیون شما را نیز دوچندان می‌کند.

خاتم کاری یکی از معروفترین صنایع دستی ایران است که امروزه هنرهای دیگری مانند مس و خاتم از آن مشتق شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *