فیروزه کوبی

آشنایی با کشکول فیروزه کوبی

ظروف پذیرایی از مهمانان از اهمیت فراوانی برخوردار است به همین دلیل تنوع این ظروف بسیار بالاست. میوه خوری فیروزه کوبی یکی از زیباترین و نفیس ترین ظروف پذیرایی است که جلوه زیبایی در مهمانی‌ها و مجالس مختلف دارد. در این نوشتار ویژگی‌های میوه خوری فیروزه کوبی را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با میوه خوری فیروزه کوبی

پذیرایی از مهمانان و احترام به آن‌ها یکی از بخش‌های جدا نشدنی از فرهنگ ایرانی است. هر کجای دنیا که نام ایران را بر زبان می‌آورید و از کسانی که با فرهنگ ایرانی آشنایی دارند سؤال کنید، مهمان نوازی ایرانیان به عنوان شاخص ترین و محبوب ترین ویژگی مردم سرزمین ما به شمار می‌آید. همین امر موجب شده است که وسایل پذیرایی در میان ایرانیان از اهمیت فراوانی برخوردار باشد.

صاحبان مشاغل مختلف، صنعتگران و هنرمندان از این موضوع به عنوان ایده‌ای پرطرفدار در کسب و کار خود استفاده کرده‌اند. هنرمندان و افرادی که به صنایع دستی مختلف اشتغال دارند ظروف پذیرایی مختلفی را تولید می‌نمایند. نوآوری و خلاقیت در این ساخته‌های صنایع دستی سنتی زیبایی به محیط‌های مختلف می‌دهد. در میان صنایع دستی اصفهان مانند میناکاری، قلم‌زنی، فیروزه کوبی، مسگری و سفالگری نیز از این ایده استفاده فراوان شده و تولیدات ظریف و زیبایی به وجود آمده است.

شاید از نظر برخی از افراد استفاده از ظروف پذیرایی کریستال ساده و ارزان‌تر تمام شود اما هنگامی که از نزدیک ظروف پذیرایی مختلف در اجناس گوناگون به این نتیجه خواهید رسید که صنایع دستی جایگاه ویژه‌ای در میان این محصولات دارند.

کشکول فیروززه کوبی3

ظروف پذیرایی فیروزه کوبی

در میان صنایع دستی مختلف که به تولید ظروف پذیرایی پرداخته‌اند فیروزه کوبی یکی از جدیدترین و ارزشمندترین ساخت‌ها را دارد. میوه خوری فیروزه کوبی، شکلات خوری فیروزه کوبی، آجیل خوری فیروزه کوبی، گز خوری فیروزه کاری، کاسه و بشقاب فیروزه کاری، کشکول فیروزه کوبی و غیره از جمله محصولات صنایع دستی فیروزه کاری هستند که در بخش پذیرایی از مهمانان کاربرد فراوانی دارند.

یکی دیگر از مزایای ظروف پذیرایی فیروزه کاری این است که می‌توان در این محصولات موارد مختلفی را برای پذیرایی درون آن‌ها استفاده کرد. برای نمونه می‌توان از کشکول فیروزه کوبی به عنوان میوه خوری فیروزه کوبی استفاده کرد. یا درون شیرینی خوری می‌توان شکلات و میوه را نیز قرار داد.

بسیاری از افراد صنایع دستی فیروزه کوبی را به عنوان ظروف تزیینی در دکوراسیون منزل و محل کار خود استفاده می‌کنند. در حالی که به راحتی می‌توانید برای پذیرایی از مهمانانتان از این صنایع دستی زیبا استفاده کرده و بابت آسیب دیدن آن نیز هیچ گونه نگرانی نداشته باشید.

میوه خوری فیروزه کوبی

هنگامی که مهمان عزیزی قرار است به منزل شما بیاید تلاش می‌کنید بهترین و زیباترین محیط را برای او فراهم کنید. در نظر مهمانان پاکیزگی و زیبایی محیط بسیار جالب توجه است. استفاده از صنایع دستی اصفهان و هنرهای زیبای هنرمندان این شهر می‌تواند نهایت خوش سلیقه شما را نشان دهد.

قبل از ورود مهمان قطعاً تلاش می‌کنید بهترین میوه‌ها را از بازار خریداری کرده و پس از شستشو و آن‌ها را در ظروف زیبا قرار دهید. قرار دادن میوه‌های خوش آب و رنگ در میوه خوری فیروزه کوبی، خرید شیرینی خوری فیروزه کوبی برای پذیرایی شیرینی و شکلات، قرار دادن چند شاخه گل در گلدان فیروزه کوبی، پذیرایی چای در سرویس چای خوری فیروزه کوبی در کنار قندان فیروزه کاری زیبا، جلوه زیبای آینه فیروزه کوبی در دکور منزل، ریختن پسته و بادام و کشمش در آجیل خوری فیروزه کوبی و مواردی از این قبیل نشان‌دهنده حسن سلیقه شماست.

کسی که در چنین محیطی قرار گیرد هیچ گاه پذیرایی شما را فراموش نخواهد کرد. زیرا فراهم کردن محیطی چشم نواز با بهره‌گیری از آب و رنگ هنر ایرانی کار هر کسی نیست.

کشکول یا میوه خوری فیروزه کوبی

خرید میوه خوری فیروزه کوبی

هنرمندان اصفهانی به ویژه استاد حامد کریمی یکی از تولیدکنندگان برتر ظروف فیروزه کوبی در اصفهان است که تولیدات خلاقانه و متنوع آن‌ها به سایر شهرهای دیگر ایران ارسال می‌شود. میوه خوری فیروزه کوبی در میان محصولات صنایع دستی کریمی به کشکول فیروزه کوبی نام‌گذاری شده است. ابعاد میوه خوری فیروزه کوبی متفاوت است و مطابق سلیقه و نظر خود می‌توانید آن را خریداری کنید. این ظروف پذیرایی قابل استفاده به عنوان میوه خوری فیروزه کوبی و همچنین ظرفیت تزیینی در دکور اتاق شماست.

قیمت میوه خوری فیروزه کوبی متناسب با ابعاد آن متفاوت است. جایگاه هنری این ظروف هنری به میزانی است که قابل مقایسه با میوه‌خوری‌های کریستال نمی‌باشد. به دلیل استفاده از سنگ فیروزه نیشابور و همچنین فلز مس در ساخت این ظروف، قیمت میوه خوری فیروزه کوبی نسبتاً بالاست اما هنگامی که تصمیم بگیرید آن را تعویض کنید و یا بفروشید به راحتی می‌توانید با قیمت مناسب آن را به فروش برسانید.

پس اگر تصمیم به خرید ظروف پذیرایی دارید می‌توانید از طریق پایگاه اینترنتی محصولات صنایع دستی کریمی و یا تماس با شماره تلفن‌های مندرج در بخش ارتباط با ما سفارش خود را ثبت کنید.

نگهداری و مراقبت از ظروف فیروزه کوبی

محصولات فیروزه کوبی باید به دقت نگهداری شوند زیرا سنگ فیروزه به عنوان یکی از سنگ‌های زنده دنیا مرتباً در حال تغییر است و در صورت عدم مراقبت از آن رنگ خود را از دست می‌دهد. هنگام شستشوی میوه خوری فیروزه کوبی آن را با استفاده از دستمال نمناک تمیز کنید. از به کار مواد شیمیایی برای شستن آن و همچنین اسکاچ یا دستمال‌های زبر پرهیز کنید.طراحی ظروف در این صنایع دستی به گونه‌ای است که بخش‌هایی از ظروف فیروزه کوبی توسط سنگ فیروزه پوشانده شده و بقیه قسمت‌های آن به رنگ مس می‌باشد. بنابراین برای نگهداری آن سعی کنید از فلز مس نیز مراقبت به عمل آورید و هرگونه مواد اسیدی و نمکی را از آن دور نگه دارید. فلز مس در مجاورت این مواد تغییر رنگ می‌دهد.صنایع دستی کریمی کلیه محصولات خود را با ضمانت نامه کتبی ۱۰ ساله معتبر به فروش می‌رساند. کلیه محصولات شناسنامه دار هستند و نام هنرمند در آن‌ها حک شده است. بنابراین در صورت بروز هر گونه مشکل با مراجعه به فروشنده می‌توانید از خدمات پس از فروش محصولات فیروزه کوبی استاد حامد کریمی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *